onsdag 12 mars 2014

Doping, är det värt konsekvenserna för att uppnå målen?


Att dopa sig kan få otänkbara konsekvenser. Jag tror att man börjar med att dopa sig för att man inte orkar med att vänta på resultat på gymmet, eller för att kunna prestera i en sport. Kanske en viktig match. Om man tar anabola för att bygga muskler kan det gå riktigt illa om det går för långt.  Kolla videon nedan för att se hur det kan sluta:

Efter att ni sett videon kanske ni förstår varför man inte bör dopa sig. Personligen skulle jag aldrig ens tänka tanken. För det ej är värt det!

Varför dopar man sig? Komplex, Behov utav att bli stor? Vinna i en sport? Jag tycker att det spelar ingen roll. Doping är dåligt, både för kroppen och för att det är fusk inom sport. Det blir orättvist och jag tycker att alla skulle kämpa på utan droger.

Att bygga upp sin kropp måste ju vara mycket roligare när man gjort det själv! Även om inte andra vet om att man dopat sig måste man ju känna sig sämre än om man gjort det utan doping. 

Christoffer Enander 1C

2 kommentarer:

  1. Intressanta åsikter håller med dig i det mesta,
    Bra formulerat,
    Kunde varit ett exempel på någon som har doppat sig

    SvaraRadera
  2. intressant innehåll och jag håller med om vad du har skrivit. Vad tycker du om att dopa sig?
    Victor Svensson

    SvaraRadera