tisdag 18 mars 2014

Doping, bra eller dåligt?

Vad är doping? Man kan dopa sig i många saker. Till exempel om man dopar sig inom en sport. Till exempel styrketräning, så orkar man träna mer och hårdare än vanligt.
Jag tycker att doping är onödigt. Varför då? Även om man kanske tränar hårdare och allt det, så vad är det bra för om man blir aggressiv och våldsam i slut ändan? Och när man äntligen tänker sig att sluta med doping, så blir man deprimerad som Jonas säger. (Jonas i ’’Är sjuka grejer som kan förstöra hela livet’’)
Det sägs att snus, rökning och alkohol är nästan farligare än effedrin och dom är ju inte förbjudna. Jag vet att man har ett eget val, men till exempel att behöva förstöra sin kropp och sitt humör för att vara elit i en idrott tycker jag är väldigt onödigt, och jag tycker att det borde förbjudas.

Så jag tycker att doping ska förbjudas helt och hållet. Det får helt enkelt ta den tid det tar om man vill bygga upp sig. Man har ett eget val om man vill dopa sig eller inte, men jag tycker såhär, vill du förstöra ditt liv för att bygga muskler, så varför kan man inte bara äta bra och träna normalt? Så är det värt att förstöra ditt liv för att få muskler, du bestämmer.


3 kommentarer:

  1. Bra och kloka argument, men skulle va kul och veta vad du tycker om att rökning, snus och alkohol är farligare. Borde det med förbjudas?

    Christoffer Enander 1C

    SvaraRadera
  2. Bra argument, bra att du skriver varför just du tycker att doping är dåligt! En sak du kanske borde skrivit också är varför du tycker att rökning och de ska förbjudas också.

    Emmy Jarmelid 1D

    SvaraRadera