fredag 7 mars 2014

Kost och Dieter

Kost och Dieter Att äta rätt, Inom idrotten så är det mycket snack om vad man ska äta för att gå ner eller upp i vikt, jag tycker personligen det är idioti att man ska lyssna på en hälsocoach, Folk som har svårt att gå ner äter mer än vad dom springer.

Personligen så har jag svårt att gå upp i vikt med det löser jag genom att dricka Gainer och att äta allt som bjuds, för jag tar inte åt mig av ord t.ex. att man ska äta så mycket pasta som möjligt. ”Man måste äta sallad för annars kommer vi hamna i en ond cirkel” – Sa en tjej på ett hälsoprogram härom dagen, Det är det sjukaste jag har hört,

Ät vanlig mat men i rätt mängd och spring och motionera mer än vad ni äter säger jag då o jag är ingen hälsocoach, Jag vägde som minst 64kg o jag är 1,84 lång, Nu när jag äter alla maträtter och dricker Gainer så har jag gått upp till 73,6kg o när jag kommer upp till 75 så ska jag börja träna för att bygga muskler o få en hälsosam kropp.

 Men om man vill tro på att man ska äta en viss rätt o inget annat så har jag ju frågan varför Grottmännen var så smala, O det har jag svar på, Dom sprang mer än vad dom åt, Inte svårare än så att förstå, Jag har statistik och fakta bakom det jag säger. Finns DNA prov på människor för och deras sätt att leva att man hade ett hälsosammare liv. Så det stora hela jag vill komma med är att ät det ni själva mår bra av och lägg upp ett tränings schema själva som ni vet att ni kommer följa.

 Andreas Hultgren 1C Kvinnersta

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. intressant text och bra skrivet!

    SvaraRadera
  3. Bra skrivet och intressant fakta!

    Amonrat 1B

    SvaraRadera