onsdag 19 mars 2014

Mina åsikter om 5:2 dieten

5:2 Dieten är en diet då man äter väldigt kalorisnålt 2 dagar i veckan och normalt 5 dagar i veckan. Den har ursprung från Storbritannien men sedan spred den sig till Europa och USA. SVT visade en film då den brittiske vetenskapsjournalisten och läkare vid namn Michael Mosley testade 5:2 dieten, efter det spred sig dieten på nolltid.

Jag tycker att dieten är både bra och dålig, det finns självklart andra dieter vissa som är idiotiska men samtidigt finns det dieter som är ganska bra. Enligt mig är dieter bra för dom som vill gå ner i vikt.
Det jag tycker är negativt med 5:2 dieten är kalori intaget under dom 2 kalorisnåla dagarna, själv skulle jag inte kunna äta så lite kalorier under 2 dagar.
Alltså, dieten funkar bra för min del förutom den kalorisnåla delen.
Jonathan Karlström 1c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar